Trasa rowerowa wokół jeziora Lednica

Na wstępie pragnę zaznaczyć, iż inspiracją dla tej trasy był wpis na blogu LosWiaheros znaleziony podczas poszukiwań szlaków po Wielkopolsce. Fantastyczny blog/przewodnik, który dopiero zaczynam przeglądać ale już zdecydowanie Wam polecam! Dlaczego wybraliśmy akurat tę trasę? Zaraz wszystko wyjaśnię...

Czytając wpis na w/w portalu dostrzegłam kilka zalet tej trasy rowerowej. Po pierwsze i najważniejsze: dystans. Nie za długa trasa dla naszej córki, która mimo iż ma niezłą kondycję, za dwukołowcem jakoś niespecjalnie przepada.  Po drugie: widoki i bliskość jeziora. Po trzecie: mnóstwo ciekawych miejsc, w których można się zatrzymać, by odpocząć lub spędzić miło czas.

Jak wyglądała nasza trasa rowerowa wokół jeziora Lednica?

Z racji tego, że na miejsce dojechaliśmy samochodem, a nie pociągiem jak autorzy bloga LosWiaheros, zostawiliśmy nasz pojazd na BEZPŁATNYM parkingu tuż przy plaży w Dziekanowicach. Kilkaset metrów od parkingu, po prawej stronie mijamy powstające muzeum i odbijamy w lewo, by po kolejnych kilkudziesięciu metrach, przy figurze ruszyć w prawo i wjechać od razu na idealną ścieżkę rowerową. Tak docieramy do Wielkopolskiego Parku Etnograficznego. Bilety mają sensowną cenę, a przecież byliśmy w sobotę w sezonie wakacyjnym! Toaleta czysta i BEZPŁATNA, a Pani tam pracująca bardzo sympatyczna.

Wielkopolski Park Etnograficzny Dziekanowice

Park można zwiedzać nawet i kilka godzin, wszystko zależy od potrzeb i upodobań turystów. My, po krótkim spacerze i posileniu się batonami, ruszyliśmy dalej ścieżką rowerową docierając do trasy nr 194, gdzie po odbiciu w prawo wjechaliśmy na brukowaną trasę równoległą do szosy. Przeważnie cała trasa rowerowa wokół jezior Lednica prowadziła bezpiecznymi drogami, także spokojnie możecie wybrać się tu z dziećmi. Praktycznie cały czas był asfalt, a tam gdzie go zabrakło, jak na odcinku z trasy nr 194 do Plaży Lednogóra, była droga szutrowa. Cały czas widać jezioro więc możecie być spokojni - nie zgubicie się. Cały szlak oznaczony jest na czerwono, czarno lub obydwoma kolorami!

Plaża Lednogóra mieści się kilkadziesiąt metrów zbaczając z trasy w prawo. Woda była czysta, przyjemna, a ludzi niewielu. Obok był plac zabaw i wypożyczalnia sprzętów wodnych, a patrząc na wprost widzieliśmy wiatraki holenderskie z parku etnograficznego. Po małej regeneracji nad wodą ruszyliśmy dalej. Cały czas kierując się oznaczeniami na drzewach wjechaliśmy na mało ruchliwą szosę. Mijając miejscowość Rybitwy, dalej mamy widok na jezioro po prawej stronie. Dojeżdżając do rozjazdu, możemy odbić w lewo, by wybrać się na małą sesję zdjęciową w lawendzie (my zrezygnowaliśmy, ponieważ google pokazywał iż Lawendowe Poletko jest akurat zamknięte) i pojechaliśmy w kierunku Pola Lednickiego. Tu nadal szosa, ale samochody mijały nas tak rzadko, ze całą trasę mieliśmy praktycznie dla siebie. Pola widać od razu! Wjeżdżacie na parking w stronę repliki krzyża z Giewontu i dalej ścieżką w stronę słynnej "ryby".

Po małej sesji fotograficznej, zjechaliśmy w lewo od konstrukcji, mając przed sobą szlaban. Mijając go wjechaliśmy na boczną szosę , którą wróciliśmy do głównej drogi kierującej nas na wieś Imiołki. Cały czas jest to spokojna, asfaltowa szosa z praktycznie zerowym ruchem samochodowym. Dopiero dojeżdżając do drogi nr 197 i odbijając w prawo jedziemy przez pewien czas bardziej ruchliwą szosą. Jednak szybko wracamy w stronę jeziora, skręcając znowu w prawo na Waliszewo. Tutejsza droga to marzenie dla rowerzystów: wąska, zacieniona, ze znikomym ruchem aut. Takie lubię najbardziej, zwłaszcza, że widoki na jezioro, pola i łąki są kojące dla mnie jak nic innego!

Na moment trafiamy na szutrową drogę, by znów wrócić na szosę, która to prowadzi nas już bezpośrednio do Dziekanowic. Udaliśmy się na plażę, przy której zostawiliśmy samochód, by skorzystać z ochłody w naprawdę czystej wtedy wodzie. Niestety i tu, tak jak nad morzem trafili się palący i pijący piwo towarzysze.
Wokół całego jeziora jest kilka plaż ogólnodostępnych. Przy niektórych są place zabaw i pomosty. Jest też kilka plaż prywatnych, na które nie wejdziemy.

Cała wyprawa z wszystkimi postojami zajęła nam kilka godzin. Dystans jaki pokonaliśmy rowerami to ok. 22km. Nie było podjazdów pod górę, nie było miejsc, gdzie trzeba było mocno uważać na samochody. Wróciliśmy opaleni, zadowoleni i planujemy już kolejną wyprawę.
Nasza trasa rowerowa wokół jeziora Lednica to zdecydowanie dobry wybór na weekendową wycieczkę dla rodzin z dziećmi, ale nie tylko oczywiście! Chodzi o to, że tę trasę można pokonać śmiało z kilkulatkiem, bo miejsc na postoje i odpoczynek jest całe mnóstwo. Na koniec zawsze można wskoczyć do jeziora, by zmyć z siebie trudy podróży :)

Zwykłej Matki Wzloty i Upadki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka