Toruń w jeden dzień

Toruń to jedno z tych miast, które mieliśmy na liście "koniecznie odwiedzić", a do którego wybieraliśmy się jak przysłowiowa sójka za morze :) Jednak czy Toruń w jeden dzień to możliwe? Po powrocie z Karkonoszy mąż miał jeszcze tydzień urlopu. W międzyczasie wybraliśmy się na mecz koszykówki Gortat Team vs Wojsko Polskie w Łodzi. Basket to co prawda "konik" Zwykłego Taty, ale tym razem nawet ja z córką byłyśmy imprezą zachwycone. Na napisanie relacji z tej wycieczki może uda mi się namówić jej pomysłodawcę... Trzymajcie kciuki!
Tydzień spędzony na siedzeniu w domu w naszym przypadku nie ma prawa bytu, więc postanowiliśmy wreszcie wybrać się do miasta pierników. Przy tej okazji zabraliśmy na wycieczkę obie nasze mamy. Nie żebyśmy sugerowali, że pasują one do tamtejszych specjałów, czy coś w ten deseń... Czy można zatem zwiedzić Toruń w jeden dzień?

Toruń - mapa miasta

Wiedzieliśmy, że nasz rozkład dnia musimy zmodyfikować zabierając ze sobą babcie naszej córki. My lubimy chodzić i zwiedzać omijając wszelkie miejsca, w których można stracić niepotrzebnie czas oraz pieniądze. Mowa oczywiście o wszelkich straganach i sklepach z pamiątkami :) Postanowiliśmy jednak, że to będzie wyjazd na luzie. Poza tym przecież zawsze możemy tu wrócić sami!
Od rana coś było jednak na rzeczy. Młoda wstała z bólem głowy, ale kiedy po zapodaniu leku jej przeszło i na powrót tryskała humorem, zapakowaliśmy się do auta, odpaliliśmy nawigację GPS, po czym ruszyliśmy w drogę! Niestety ów ból głowy okazał się nieprzypadkowy. W ciągu dnia pojawiły się dodatkowo bóle brzucha oraz ogólne osłabienie. Jednak nasza córka poza chwilami słabości tryskała energią, biegała z babciami po straganach i zabawiała wszystkich rozmową.

Toruń w jeden dzień - co udało nam się zobaczyć?

Wycieczkę po mieście Kopernika zaczęliśmy od Bulwaru Filadelfijskiego nad Wisłą. Z bardzo prostego powodu. Nad rzeką jest spory parking dla turystów, a stamtąd to już rzut beretem do centrum Torunia. Miasto od rzeki oddziela piękny ceglany mur. Do tego mnóstwo klimatycznych uliczek. Wszystkie atrakcje położone blisko siebie sprawiły, że nie trzeba było daleko chodzić.

Jako główny punkt dnia obraliśmy sobie wizytę w najlepszym miejscu dla rodzin z dziećmi - Żywe Muzeum Piernika. Polecam zakupić bilety przez internet. Oszczędzicie czas na staniu w kolejce i macie gwarancję, że dostaniecie się na zajęcia o wybranej przez siebie godzinie. Bilet dla osoby dorosłej kosztuje 15zł, zaś dziecko płaci 10zł. Zajęcia trwają około godziny i w tym czasie poznacie przepis na najprawdziwsze toruńskie pierniki, dowiecie się co nieco o przyprawach potrzebnych w ich przygotowaniu, a na koniec... upieczecie własną słodkość! Mówię Wam zabawa była przednia. Miałam nawet wrażenie, że nasze mamy bawiły się tam lepiej niż my!

Żywe Muzeum Piernika

Toruń ma wiele do zaoferowania. Miasto urzekło nas czystością, pięknymi kamienicami, ceglanymi budowlami i tym, że wszystko jest skumulowane w centrum. Muszę przyznać, że jest tu też sporo zieleni. Bulwar nad Wisłą jest pięknie wykorzystany, przez co inne miasta leżące nad krajowymi rzekami mogłyby brać z niego przykład. Mieliśmy ochotę na koniec dnia przepłynąć się po Wiśle, ale nie zebrała się odpowiednia ilość osób i statek nie wyruszył w rejs. Każda taka wycieczka rozpoczyna się o pełnej godzinie, trwa 40 minut, a koszt to 15zł osoba dorosła i 10zł dziecko.

Toruń to także mnóstwo innych atrakcji:
  • pomniki: Mikołaja Kopernika, Kargula i Pawlaka, Flisaka oraz psa Filusia
  • muzea: etnograficzne, Toruńskiego Piernika,  historii Torunia, podróżników, sztuki
  • planetarium, orbitarium
  • ogród zoobotaniczny
  • dom Mikołaja Kopernika
  • wieża ratuszowa - tu, o zgrozo, za wstęp i podziwianie widoków (według mnie) trzeba słono zapłacić!
  • krzywa wieża - nie trzeba jechać do Pizzy we Włoszech, też taką mamy
  • brama mostowa
  • dwór Artusa
  • ruiny Zamku Krzyżackiego
  • ratusz staromiejski itd.

Nie sposób być wszędzie. Na pewno nie jednego dnia! Toruń to wycieczka na minimum dwa dzionki. Tak by na spokojnie zwiedzić zabytki, zjeść lody na rynku, kupić pierniki i odpocząć na łonie natury, gdyż miejsc do wypoczynku tutaj nie brakuje. Jest Dolina Marzeń z zegarem słonecznym, teren w pobliżu toruńskiego uniwerku z fontannami oraz ławeczkami do odpoczynku.
To wspaniałe miasto, które dodatkowo zostało rewelacyjnie oznaczone. Nie sposób się tu zgubić co dla przyjezdnego turysty jest cenną informacją. Ponadto, w punkcie informacji turystycznej dostaniecie dokładne mapki z zaznaczonymi atrakcjami. Takie same w większym formacie znajdziecie też w różnych częściach Torunia.

Mimo, że symptomy córki okazały się być początkiem zapalenia gardła i wieczorem męczyła ją już na całego gorączka, dzień uważamy za niezwykle udany. Babcie zapewne zmęczone, ale sprawiały wrażenie zadowolonych z wycieczki i wszyscy spędziliśmy miły dzień ;) No bo o to w końcu chodziło!
Zwykłej Matki Wzloty i Upadki © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka